2012. április 27., péntek

Paprikás padlizsánkrém


Sokszor csináltam már padlizsánkrémet saját kútfőből, de minden alkalommal másképpen, mert sose emlékeztem, hogyan is csináltam előzőleg. Így aztán minden alkalommal újra és újra fel kellett találni, és hol ilyen lett, hol olyan... Ez a mostani viszont olyan jól sikerült, hogy most gyorsan le is írom a receptjét.
Négy közepes méretű padlizsánt és két db pritamin paprikát villával megszúrkáltam és 180 fokon kb egy óra alatt megsütöttem. Fedeles edénybe zártam a zöldségeket kis időre, ettől könnyedén lejött a héjuk. Feldaraboltam, majd aprítógépbe tettem őket, és egy deci extraszűz olívaolajjal krémesítettem a masszát. Két gerezd összenyomott fokhagymát, egy kiskanál frissen őrölt borsot és kb két kiskanál sót szórtam bele és jól összedolgoztam. Na és itt jön bele a három új hozzávaló, amit eddig nem tettem bele, de most igen, és többé már nem is akarom kihagyni: másfél evőkanálnyi mustárt és egy kanálnyi majonézt, valamint egy fél citrom levét adagoltam hozzá, és ezekkel kevertem készre. Vannak, akik nagyon karakteresen majozézesre ízesítik, én azt nem annyira szeretem. Nem akartam, hogy kikönyököljön a majonézes jelleg, domináljon csak a padlizsán íze! Csak egy kicsi kell bele, hogy simulékonyabb legyen az íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése